Konsten att må bra

Elin la ut en bra länk för någon dag sen från Blondinbellas blogg med bikinibilder på henne från Bahamas tror jag. En kurvig och lycklig tjej och 900 kommentarer på dessa bilder. De flesta positiva, många idiotiska och dumma. Så hittade jag precis det här inlägget http://blogg.veckorevyn.com/ptfia/2012/02/02/varfor/. HUR tänker folk? Att träna och äta bra är inte något man ska göra för att vara smal, det är något man ska göra för att kroppen ska må bra! Att vara grovt överviktig är inte dåligt för utseendets skull, det är det minst viktiga i frågan. Det är dåligt för att din kropp ska må bra inombords. Utseendet är för ditt personliga psyke, hur du trivs med dig själv. Länken handlar om en löpsedel om en kvinna som gått ner 16 kg i vikt genom att äta soppor och choklad. JIPPIE ska väl alla tänka då, jag kan bli smal genom att äta choklad, fan va nice! Det som är grejen med dessa drastiska sätt att rasa i vikt är att det är just allt du gör...Du rasar, du håller ingen vikt och är ingen långsiktig lösning. Om du inte känner för att leva på soppa och choklad, och det enbart, för resten av ditt liv. Låter inte kul, låter inte gott och absolut inte sunt. Så fort man börjar äta normalt igen kommer man med all säkerhet att gå upp dessa kilon man tappat.
.
Så VARFÖR denna sjuka smal- och bantningshets. Lev sunt, älska dig själv och må bra!! Lycka sitter inte i vad vågen visar, lycka sitter i hur du mår och accepterar dig själv. Och det här som cirkulerat på olika bloggar om att vissa anser att ett tydligt sätt för att se om man är tjock är om låren går ihop eller inte...Om det säger jag bara en sak: HAHA! Av alla kroppsfixerade frågor kan den teorin vara den absolut dummaste jag hört. Någonsin. Vet att det finns många som verkligen tar till sig av de som anser detta, mycket unga tjejer kan jag tänka mig, och det gör mig ledsen. Det är sne människobild när den är som värst. Dennis M, ska tydligen vara någon populär bloggare, var av denna "låråsikt" och la ut bilder för att bevisa detta. Han var smal och det såg man för att hans lår inte gick ihop. Han stod bredbent på bilden. "tjockisbilden" var en bild på en tjej med benen korsade. Den jävel som kan stå med benen korsade över varandra i en äkta "kissnödig-som-bara-den-ställning" utan att låren går ihop är ta me fan inte smal, den personen är omänskligt hjulbent! Stå med benen brett isär då så är problemet löst! Ingens lår går ihop och helt plötsligt är hela världen smal, voila! Tar en halv sekund och du behöver inte rasa i vikt och leva på skitdieter!
.
Finns anledningar att jag vill jobba med detta. Om det inte framgått tydligt i detta inlägg brinner jag lite smått för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0